Headoff G.I.
Новини
Въпроси
Feedback
IRC
За новаци
Web hosting
Форум
Групи
Търсене
Сървъри
Статус
Clan Servers
Глас
Играчи
Вход
Регистрация
Търсене
Въпроси
Кланове
Списък
Нов клан
Търсене
Въпроси
Ранглисти
Игри
Поддържани
Гробище
Клубове
Турнири
Предстоящи
История
Файлове
FTP
Търсене
Headoff G.I.
Logo
|Преглед| |Оръжия| |Файлове (downloads)| |Изисквания| |Кодове (cheats)| |Форум| |IRC|
Общ преглед
Един огромен свят. Един опасен свят, заплашен от унищожение. Свят, в който магията за едни е мит и е ежедневие за други. Обител на странни създания и твари. Арена на поредната битка между добро и зло. Врящ котел от противоречиви цели и стремежи, разнопосочни интереси, борби за власт и господство. В крайна сметка жив, пулсиращ, дишащ свят изпълнен с предизвикателства за всяка авантюристична душа. Свят, в който над всичко се извисява Амирлинският Трон в Бялата Кула на Тар Валон – Дворецът на Айез Седай. Айез Седай са обучените в Кулата и положили Трите клетви жени, които могат да докосват сайдар - женската половина на Верния Извор и да преливат от неизчерпаемите му магически потоци в реалния свят. Крале и кралици скланят глави и коленичат пред Сестрите. Те са тези, които дърпат конците на световната политика. Трите клетви ги обвързват никога да не изричат лъжа и никога да не използват Силата освен за защита, но никой не намира достатъчно твърдост в себе си да отхвърли “съветите” на една Айез Седай.
Някога е имало и мъже Айез Седай, някога много, много отдавна - в Приказния Век и тогава, заедно с жените, те създавали неща, които днес, хилядолетия по-късно, потомците им приемат за чудеса. Рамо до рамо и с помощта на огиерите, издигнали приказни градове и изградили Порталните камъни и Пътищата. Докато не дошли Войните за Силата. Тринадесет от най-могъщите Айез Седай се опитали да освободят Тъмния от затвора, в който Създателя го затворил в деня на Сътворението. Нарекли ги Отстъпници, продалите душите си на Сянката срещу безсмъртие. Луз Терин Теламон Дракона устоял на изкушенията на Господаря на Лъжата и останал в Светлината. Заедно със сто мъже Айез Седай, наречени Стоте Етаири, той използвал Единствената сила и повторно запечатал Тъмния в затвора му, а заедно с него и Отстъпниците. Миг преди това противоударът на Шайтан покварил за вечни времена сайдин – мъжката половина на Верния извор и довел до обезумяването на Дракона, Стоте Етаири и всички мъже Айез Седай. После те разрушили света. Това, което Тъмния не могъл да направи го сторили мъжете Айез Седай. Драконът избил всички, които носели неговата кръв, и които обичал, и се превърнал в Луз Терин Родоубиеца, и бил проклет. Могъщи земетресения разцепили континентите, планини потъвали и се превръщали в дъно на океани, моретата се преобразявали в пустини, в равнините израствали планини и вулкани. Светът обезлюдял. Докато не умрял и последния мъж способен да прелива. Хилядолетия отминали, Колелото на Времето бавно завъртяло вековете, годините отмили спомените и само хрониките запазили знанието за отминалите времена. Дошло време историята да се повтори.
Сюжет на играта
Действието (поне според авторите) се развива години преди събитията описани в книгата. Когато Войната на Силата и последвалото я Разрушение на Света приключили, печатите от сърцекамък, поддържащи затвора на Тъмния се загубили. Една от първостепенните директиви на Бялата Кула в последвалите векове била намирането и съхраняването им на сигурно място в Кулата, където в момента има само един от тях. Играта започва с доклад за местонахождението на един от печатите, пратен до Пазителката на Хрониките, дясната ръка на Амирлинския Трон – върховната Айез Седай. Името на Пазителката е Елена и тя е персонажът, с който ще изиграеш мисиите. Докато чете доклада при нея нахлува непознат, който убива посестримата й и претърсва стаята, търсейки печата. Не го намира, но отмъква със себе си артефакт, принадлежащ на Амирлин. Общо четиринадесет Сестри намират смъртта си в този злощастен ден. По-късно, насаме с Амирлин, Елена разбира, че похитеният артефакт е твърде важен за Амирлин, която си го иска обратно. Пазителката е една от малкото Сестри, които почти не могат да докосват Верния Извор и да преливат от Единствената Сила. Нейните възможности се изчерпват с използването на Тер-ангреали (артефакти, усилващи магическите възможности на този, който ги използва и позволяващи сътворяването на магии), затова тя е много учудена, че Амирлин поверява именно на нея задачата да се върне артефакта. Тогава Елена научава и страшната тайна – в кулата има измяна, някои от Сестрите са позволили на Сянката да падне върху тях и са се продали на Тъмния. Амирлин има доверие единствено на нея. От тук започва и завръзката в играта. По-късно благодарение на междинните анимации ще научиш и цялата история. Именно тези анимации спасяват до голяма степен The Wheel of Time. Убедено твърдя, че те са най-хубавото нещо в играта, и че ще те подтикват да продължаваш напред.
Своя дял в магията вприда и звукът. Обемен, въздействащ, агресивен, когато драматизмът в играта набъбне и нежен, когато това е необходимо. Не че ти го пожелавам, но ако ти се случи, когато попаднеш в разрушените вече Пътища, сам, в притискащият те мрак, да чуеш лекия шепот на вятър, те съветвам бързо да си зададеш въпроса откъде по дяволите се е взел на това магическо място разположено в безвремието и да си плюеш на петите преди още да си отговориш. Черния Вятър – тъмен кошмар, погълнал хилядите изтерзани души на неудачниците минали преди теб от тук, и не успели никога повече да излязат от Пътищата. Шепотът бавно набира мощ, за да се превърне скоро в усилващ се тягостен вой. Покъртително! Това е най-добре реализираният елемент от книгата на Р. Джордан.
Стана дума, че играта е First Person 3D Shooter. Тя наистина е такава, но е първият 3D Shooter, в който няма нито едно оръжие. Средствата ти за осмъртяване се изразяват в магиите, които ще можеш да правиш, посредством Тер-ангреалите намиращи се из нивата. Представи си Heretic 2, но в перспектива от първо лице. В The Wheel of Time обаче, магиите са много повече. Те отново са основани на 5-те елемента: земя, вода, въздух, огън и дух. 0свен обичайните атакуващи магии, в играта има и някои прекрасни и оригинални хрумвания за заклинания, които значително променят облика на геймплея и още един куп други полезни вълшебства, които придават на The Wheel of Time неповторима атмосфера. Всичко това не може да издигне Single player-а до висотата на събрата си в Half-Life, например, то по-скоро го спасява от пълния провал.
Другояче обаче, ще се изкажа за играта в мрежа. С The Wheel of Time двама души могат да се забавляват страхотно, трима ще осъмнат и няма да усетят, четирима просто ще се разложат от кеф. От тук нататък играта вече става кошмар ако нивото не е достатъчно голямо и добре натъпкано с Тер-ангреали.
Но безспорно най-дивото преживяване се нарича Citadel. Тази опция обогатява стандартния Capture the Flag със стратегически елементи. Номерът е, че преди да започне сериозният тупаник ти е предоставена възможността да обзаведеш базата си с всевъзможни капани, да скриеш печатите (в ролята на флаговете) на произволни места из нивото, да разположиш определен брой гадинки-пазители където ти е удобно, да построиш стени… С една дума да направиш необходимото, за да затрудниш противника.
Накрая само ще отбележа, че играта е с engine-а на Unreal, и че мога да отделя още поне половин страница, описвайки неописуемата красота на архитектурните форми.
Freeman_GW

Legend Entertainment GT
|Преглед| |Оръжия| |Файлове (downloads)| |Изисквания| |Кодове (cheats)| |Форум| |IRC|
Последна промяна: Wed, Aug 21, 2002 12:45 Counter/Date/Time
Copyright © 1998-2018 i-Wet ООД. Всички права запазени.

Headoff® е запазена марка на i-Wet ООД.
Не копирайте, не преиздавайте и не фотографирайте под каквато и да е форма без изричното разрешение на i-Wet ООД.
Всички марки, имена на продукти и услуги са търговски марки на съответните им притежатели.