Headoff G.I.
Новини
Въпроси
Feedback
IRC
За новаци
Web hosting
Форум
Групи
Търсене
Сървъри
Статус
Clan Servers
Глас
Играчи
Вход
Регистрация
Търсене
Въпроси
Кланове
Списък
Нов клан
Търсене
Въпроси
Ранглисти
Игри
Поддържани
Гробище
Клубове
Турнири
Предстоящи
История
Файлове
FTP
Търсене
Headoff G.I.
Logo
|Преглед| |Файлове (downloads)| |Изисквания| |Кодове (cheats)| |Форум| |IRC|
Общ преглед
Има хитови игри. Игри, в които са вложени космически суми, не малка част, от които предназначени за чудовищни рекламни кампании, информиращи публиката що за чудеса се изковават в момента в работилниците на големите фирми. А това тук е една обикновена игра, която критиците побързаха да нарекат "Starcraft под водата".
Отвратително клише, братоци, поредното отвратително клише, чиито автори са крали безогледно идеи от къде ли не. Мисля, че е несериозно да подценяваш сюжета и неговата притегателна сила над играещите, особено ако се надяваш да надделееш над конкуренцията, а не да потънеш в блатото. Сигурно няма да се изненадате, ако ви кажа, че Кориумът е основният ви ресурс, че освен него ще ви трябват метал и злато, че лошите Бели Акули ще разчитат най-вече на титанична военна мощ, добрите - на силата на науката, много проекти за research, и технологии за тихо промъкване и парализиране, а извънземните Силикони (в чиито редици няма пукната Памела Андерсън, не разчитайте, името е измамно) на разни извънземни работи, чиято единствена цел е да изглеждат по-различно от същите работи в кампаниите с хората и да имат по-засукани имена. В добавка трите tutorial-a, имащи за цел да ви изяснят всички тези работи са подтискащо скучни. Което, уверявам ви, въобще не е добър старт за тази иначе не лоша игра.
Иначе в нея си имате кампания от 30 мисии - по десет за всяка страна от подводния конфликт, възможност за random игра срещу компютъра и мултиплейър, за чието тестване така и не остана време. Тук му е мястото за първата ми голяма похвала, именно към въвеждащите менюта, откъдето ще си ги изберете всички тези работи. Освен, че са красиви, те успяват по уникален начин да ви потопят в подводната атмосфера на Титаните. И понеже неусетно стигнахме до темата за графиката можем да задълбаем още в нея. Графиката в ST може да се раздели условно на две части - графично оформление на подводния пейзаж (в играта има четири вида терени - действието се развива в средиземноморски, тропически, арктически и токсични води) и графично оформление на всичко останало - т.е. бойни единици и сгради. Та значи графичното оформление на пейзажа е страхотно. Феноменално. Размазващо. Фантастични морски животни се щурат напред назад, водорасли танцуват вечния си танц, следващи движенията на променящите цвета си води, подводни скали са издигнали своите чудновати и монументални изображения по дъното, осеяно със странни растения и корали в ярки цветове, фонтани от искрящи мехурчета изригват от гръдта на майката земя. След пет минути, които прекарах втренчил поглед в този недостижим за човешкото око пейзаж вече се чувствах дълбоко потопен сред мегатонове вода, които ме притискат от всякъде, размазват поредния малък и гнусен натрапник в перфектно работещата екосистема. Казано с други думи - атмосферата в играта е чудовищно добра. Графичното оформление на всичко останало обаче? ахъм? как да го кажа по-меко? ами, клони от посредствено към отвратително, горкото. Подводниците и сградите приличат на стикери от дъвка Турбо, залепени върху картина от Леонардо Де Винчи. На всичкото отгоре сградите и бойните единици на човешките страни в конфликта (при Силиконите този проблем не се наблюдава толкова сериозно) изглеждат депресиращо еднообразно, не само "на живо", но и на картинките в менюто със строителните опции, което, съчетано с идиотските имена на повечето от тях (не, кажете ми, колко трябва да си гениален, за да разбереш и запомниш, в хода на играта, че фабриката ти за подводници всъщност се казва Протоплазмен генератор, при положение, че комай само името му го отличава от останалите седем сгради в съответното меню), създава неприятни, а в напечени ситуации и фатални, qобърквания. Което е по-малката злина, колкото и странно да звучи. Най-зверският проблем назрява, когато Constructor-ът или Collector-ът ви - примерно - попаднат сред двадесетина бойни подводници, защото ПОСМЪРТНО не можете да си ги познаете. Интерфейсът няма с нищо да помогне в откриването им, тъй че ще трябва кротичко да си селектвате подводнички и да ги местите от точка А до точка Б с плахата надежда, че тези, които търсите няма да са сред последните. В този контекст много внимавайте, когато пускате производства във фабриката за подводници да не омешате юнитите, че иначе майка плаче. Няма хубосии от сорта на "двоен клик върху съответната единица от групата селектва всички от вида". Единственият начин да направите някаква сравнително приемлива организация на войската ви е вече познато ctrl+цифричка, като ctrl+1 задължително трябва да е някой Constructor, за да не ви се налага да цъкате връз всяка подводница в околовръст, когато ви се наложи да построите нещо. Като си говорим за графика и интерфейс изниква и още една неочаквана изненада - при минималната разделителна способност от 800 х 600 полезната възможност да следите на малки екранчета последните три избрани подводници и последните три сгради, просто изчезва от монитора ви. Излиза, че наистина минималната разделителна способност е 1024 х 768, което може сериозно да притесни притежателите на по-слаби машини, защото системните изисквания на Титаните са титанични.
Звуковото оформление, също няма да ви трогне особено. Нищо лошо, но и нищо добро не може да се каже за това, което се ля от колонките ми през последните няколко дни. Звуците няма да ви изненадат с нищо, досадната и еднообразна музика също, освен може би с похвалната опция да я изключите и да вкарате audio CD в CD-ROM-a си. Аз лично въртях предимно саундтрака на Гладиатора и последния Dimmu Borgir и мога да ви кажа, че се връзват с подводната атмосфера.
Усещам как вече започвате да се чудите на думите ми, че играта не е лоша, след всичко което изписах, а аз дори още не съм ви казал, че мисиите са доста скучни и еднообразни, а интрото и анимациите в хода на играта (по три за всяка страна) не струват. И тя, все пак, наистина не е лоша. По три причини, сериозно подкрепени от вече похвалената атмосфера Те са Добрият изкуствен интелект, Компютърният асистент и Третото измерение в тази двуизмерна RTS. Започвам по ред.
AI-то наистина е добро. Компютърът избягва да прави глупости и при трудност HARD с лекота ще ви вгорчи живота. Вашите юнити също, в най-общи линии, правят това, което сте им наредили да правят и по начина по който сте им наредили да го направят. Списъкът с командите ви освен стандартните move, attack u patrol включва и няколко интересни и полезни опции, като guard unit/ building, scout (иди до еди-къде си и се върни) и repair (в зависимост от страната, на която играете) съответната подводница ще намери начин да се поправи. Поздравления за Ellipse studios.
Стигаме до Computer Assistant-а, който, според мен, е най-сериозният коз на играта и единственото нещо в Титаните, което наистина обогатява жанра. За какво става дума. Много ви е кеф да си джиткате стратегийки в реално време, но това събиране на ресурси (което, няма какво да си се лъжем, не се е променило с нищо от Dune 2 насам) и грижата за тях ви бърка в здравето. Не стига, че трябва да си губите времето и в началото на всяка битка да строите разни харвестъри, силози, фермички и къщички (в случая - Oxygen extractors, поне при хората) ами и гадният враг все тях атакува, та ви се налага да ги строите отново и отново. Нямате проблем. Включвате си компютърния асистент по ресурсите (Resource assistant) и му казвате "виж к'во пич, поеми събирането на ресурси". И той го поема. Изцяло. Строи си нужните сгради и подводници, поправя ги когато са зле, строи ги наново ако са разрушени. А вие си играете останалото. Кеф. Ама тя и защитата на базата ви дразни. Търети, мини, на кой му се занимава? Пускате съответния асистент (Guard Assistant) и защитата на любимата ви база е в сигурни ръце. И най-накрая има вариант хич да не ви бива в реално времевите стратегии, но въпреки това много да ви се ще да си поиграете на една от онези игри с базичките и щъкащите нагоре-надолу по монитора малки бойни единички. Или пък сте супер уморен и нямате сила да местите скорострелно мишката, но това ви се струва твърде неоснователна причина да се лишите от четирите си часа игра преди лягане. А може би си мислите, че истинската сила на стратегиите е в епичния сблъсък на двете, или колкото са там, армии на бойното поле и цялото мотаене около базата ви, което само отлага този велик игрален миг, ви дразни неистово. Е, в такъв случай просто си пускате full game assistant-a и оставяте играта практически да си се играе сама, а вие се намесвате само тогава, когато считате, че има нужда от това. Всеки от асистентите може да бъде изключен, в който и да е момент и нещата да попаднат отново изцяло във вашите отрудени (ех, туй порно, бре) ръце. Простичко, но абсолютно гениално. Естествено, както винаги има и лоша новина и тя е, че асистента не работи в режим на кампания, а само при мултиплейър и quick battles, но имайки предвид, че тези два режима на игра така или иначе са предпочитани от болшинството геймъри-стратези, май всичко е наред.
Стигаме и до третото измерение. Не сте забравили, че действието се развива под вода, нали? Е, и авторите не са го забравили. Освен станалото вече стандартно стратегическо използване на по-високите и по-ниските части на терена (търет на върха на възвишение има по-голям обхват, бла-бла), всичките ви подводници могат, съвсем закономерно, да се движат и в трите измерения т.е. да се потапят и да изплуват. Това допринася за маса нови моменти в стратегическия подход - като се започне от подредбата на армията ви и разполагането на мините и се стигне до използването на третото измерение за избягване на вражите изстрели, които в повечето случаи се движат само в една плоскост. Въпреки, че играта спокойно би могла да мине и без тази екстра, която май в повечето време наистина не върши особено полезна работа и доста ще ви обърка в началото, не мога да не похваля и това нововъведение в отрочето на Ellipse и да ги потупам окуражително по рамото с рецензентското си перо.
Това в най-общи линии е всичко. Ако сте фенове на RTS жанра и можете да се примирите с остарялата графика и баналната история Submarine Titans определено има какво да ви предложи. В противен случай по-добре си потърсете друга игра. Тази тук няма да ви накара да залюбите стратегиите. Гаранция!
(Повече в брой 21/2000 на Gamers' Workshop)
Snake, Gamers' Workshop

Ellipse Studios Strategi First
|Преглед| |Файлове (downloads)| |Изисквания| |Кодове (cheats)| |Форум| |IRC|
Последна промяна: Mon, Apr 22, 2002 19:08 Counter/Date/Time
Copyright © 1998-2018 i-Wet ООД. Всички права запазени.

Headoff® е запазена марка на i-Wet ООД.
Не копирайте, не преиздавайте и не фотографирайте под каквато и да е форма без изричното разрешение на i-Wet ООД.
Всички марки, имена на продукти и услуги са търговски марки на съответните им притежатели.