Headoff G.I.
Новини
Въпроси
Feedback
IRC
За новаци
Web hosting
Форум
Групи
Търсене
Сървъри
Статус
Clan Servers
Глас
Играчи
Вход
Регистрация
Търсене
Въпроси
Кланове
Списък
Нов клан
Търсене
Въпроси
Ранглисти
Игри
Поддържани
Гробище
Клубове
Турнири
Предстоящи
История
Файлове
FTP
Търсене
Headoff G.I.
Logo
|Преглед| |Файлове (downloads)| |Изисквания| |Кодове (cheats)| |Форум| |IRC|
Общ преглед
За тези от вас, които все още не са чули нищо за Soldier of Fortune ще направя малка ретроспекцийка. Идеята на момчетата от Raven е била да създадат игра, в която главния герой е наемник, изпълняващ мисии на американското правителство, които по една или друга причина е трябвало да останат неофициални. За нуждите си дизайнерите канят за консултант един истински наемник - Джон Мълинс, който да подсигури елемента "реализъм" в играта. Пичовете от Raven трябва да са останали доста впечатлени от господин Мълинс и от неговите умения, щом са кръстили и главното действащо лице в играта на него.
И така, вие сте Джон Мълинс, "консултант", нает от американското правителство за изпълнение на специални задачи. Настоящата ви мисия е да откриете и обезвредите четири ядрени ракети, и да спрете терористичната група, която ги е отмъкнала. Кратко и ясно.
Като си пуснете играта, в началото ще ви бъде предложен кратък "тренировъчен лагер", на който да се запознаете с основните положения. Препоръчвам на всички да минат през него, тъй като там ще научите подробности около интерфейса и полезни неща като например как да освобождавате заложници и как да извличате информация от тях. Освен това ще ви бъде обяснено как да използвате вашия PADD (Personal Audio Detection Device). Това е устройство, което отчита силата на звука, който играчът издава и е изключително полезно във връзка с характера на вашата работа. Индикаторът върви от зелено (всичко е ок) през жълто (малко е шумничко) до червено (погоооооо). Идеята изглежда малко пооткрадната от Thief, ама хайде?
Останалата част от тренировката изглежда като свалена от американски филм за барети. Имате обучение по стрелба със снайпер, където заемате място на една вишка, а нейде в далечината започват да се появяват тук там макети на терористи, които вие трябва да сваляте. След това имате класическото упражнение "нахлуване с пистолет в ръка на оживено място, като трябва да убивате само лошите и да пазите добрите".
Не мога да не призная, че преигравах тренировъчната мисия доста пъти, преди да се впусна в същинската част - толкова добре е направена, че може да се играе като самостоятелна игра.
При започване на кампанията ще можете да си изберете нивото на трудност. Спирам са на този иначе невзрачен елемент, защото тук има интересен новаторски подход. Различните степени на трудност определят доста различно преживяване. Effortless е онази степен, на която бабата на вашата баба би играла без проблеми - няма повторно раждане на противниците, няма ограничения в save-овете. Easy има лимит от четири save-a на ниво, а Medium от 3. Challenging е нивото на което ви препоръчвам да играете - има само два save-a и противниците ви се "раждат" през определени интервали от време. Последното ниво Unfair е както подсказва името му нечестно. Нямате никакъв шанс, а и нямате никакъв save.
И така, преди началото на всяка мисия кратка анимация ще ви въвежда в обстановката. В демото има само две солови нива - едното в метрото на Ню Йорк, а другото из степите на Африка. Африканското ниво е особено интересно - в него се намирате на пътуващ с доста висока скорост влак, като едновременно трябва да се стремите да не бъдете убити от терористите на влака, да не паднете от него, а и да не бъдете забелязани от охраняващия композицията хеликоптер!
Не мога да не призная, че пичовете от Raven са направили чудеса от миришещия на пръст (вече) engine на Quake 2. Освен че са надули 8 битовата платформа до 32 бита, "гарваните" са добавили и някои нови за този engine ефекти - отблясъци, вездесъщите lens flare и др. Доста добре са реализирани атмосферните ефекти -в някои мисии ще се промъквате през много реалистична мъгла, а при снежните експедиции ще виждате облачетата от дъха на персонажите. Самите текстури на всички обекти в играта са изключително детайлни и малко напомнят Unreal. Но най-силно впечатление прави вниманието, което е обърнато на игралните модели. Всеки един от тях е разделен на 26 "ударни" зони, уцелването на които води до различно поражение и реакция вследствие на това поражение. Изстрел в главата води до моментална смърт, докато изстрел в крака може просто да откъсне крайника. Определено SOF държи титлата за най-кървава игра - сцени като полуотнесена глава, разкъсани вътрешности, дупка в черепа, от която се стича мозък и др. подобни можете да видите само тук. Все пак има настройки, които позволяват да се намали нивото на екранно насилие, но едва ли някои ще седне да е занимава с тях. Между другото останах много доволен от факта, че с добре премерен изстрел например можеш да отнесеш шапката на някои или пък да му свалиш очилата. Жестоко!
Препоръчвам на всеки да пробва мултиплейъра на SOF - само там може да види някои оръжия, недостъпни в соловата игра, а и самия gameplay е доста добър. Скоростта на движение на персонажите е безумна, като според мен е по-бърза от тази в Quake 1 и 3. На разположение на желаещите има 12 модела, различаващи се по външен вид и размери. В случая размерът има значение, защото по-дребните модели ще бъдат по-трудни за уцелване, но ще понасят повече поражение от изстрелите в сравнение с по-едрите си братя. Арсеналът ви за демото е доста богат - нож, 9 мм пистолет, помпа и снайпер за соловата игра, а при мрежов режим освен тези ще можете да ползвате още .44 калибър Магнум, автомат и ракетомет. В крайния си вид играта ще предлага 12 оръжия.
Пичовете от Raven показаха, че със стара технология, много въображение и желание, къртовски труд може да се направи игра, достойна да се изправи пред големите момчета в жанра. Остава само да видим дали цялостния продукт ще бъде толкова ефектен, колкото демото. Очаквайте тази игра в близките два месеца.
Whisper_GW
Raven Software ActiVision
|Преглед| |Файлове (downloads)| |Изисквания| |Кодове (cheats)| |Форум| |IRC|
Последна промяна: Wed, Aug 21, 2002 12:01 Counter/Date/Time
Copyright © 1998-2018 i-Wet ООД. Всички права запазени.

Headoff® е запазена марка на i-Wet ООД.
Не копирайте, не преиздавайте и не фотографирайте под каквато и да е форма без изричното разрешение на i-Wet ООД.
Всички марки, имена на продукти и услуги са търговски марки на съответните им притежатели.