Headoff G.I.
Новини
Въпроси
Feedback
IRC
За новаци
Web hosting
Форум
Групи
Търсене
Сървъри
Статус
Clan Servers
Глас
Играчи
Вход
Регистрация
Търсене
Въпроси
Кланове
Списък
Нов клан
Търсене
Въпроси
Ранглисти
Игри
Поддържани
Гробище
Клубове
Турнири
Предстоящи
История
Файлове
FTP
Търсене
Headoff G.I.
Logo
|Преглед| |Файлове (downloads)| |Изисквания| |Форум| |IRC|
Общ преглед
Много неща се случиха за периода от една година в геймърските среди. Имаше игри, които получаваха световно признание, други оставаха на дъното на класациите, а трети просто бяха недооценени. Животът така или иначе си продължаваше, а Westwood без да си дават каквато и да било почивка обсипаха феновете си с нова порция изненади. Всички говореха за продължение на някоя от игрите, но никои не знаеше точно коя. Започнаха да се правят предположения, измисляха се странни заглавия, дори се скълъпваха смешни истории за сюжета на задаващата се игра. Така минаваха дните в лъжливи доводи и обещания докато за Westwood ставаше все по-трудно да пазят тайната под големия натиск на феновете и накрая в една от най-големите новинарски страници се появи заглавието - "Всички знаехме, че ще я има, но никой не предполагаше, че ще бъде толкова скоро."
Близо една година след премиерата на Tiberian sun, момчетата от Las Vegas показаха на бял свят продължението на култовата си реално-времева стратегия Red Alert.
До момента всички игри от поредицата Command & Conquer са претърпели големи успехи именно заради непредсказуемия развой на събитията, който пленява играчите от начало до край. Всяко едно от заглавията се ръководи от принципа "ако?, тогава?", което е дало възможност на авторите да изградят поредица от събития развиващи се в алтернативна среда допринесла за огромните военни конфликти настъпили впоследствие. Red Alert 2 също може да се похвали с отлично замислен сюжет, който е значително подсилен с FMV (Full Motion Video) клипове след всяка мисия. Там ще срещнете не безизвестни холивудски актьори превъплътени в ролите на генерал Романов, Юри, Американският Президент и познатите ни Таня и Айнщайн, но преди да започна с историята ще направя кратка ретроспекция на първата част.
Годината е 1946. Изминали са броени месеци след края на най-ужасяващото военно събитие на века, а именно Втората световна война. Жертвите са милиони и са направени щети за милиарди. Всяко здраво-мислещо същество на земята би искало това никога да не се беше случвало, но сега е твърде късно и единственото, което остава на обикновенния човек е да гледа напред към бъдещето. Всъщност не всеки мисли така. Явно намеренията на Алберт Айнщайн са съвсем различни, защото неговата машина на времето е почти готова. Той се връща 22 години назад в историята и премахва причината за бъдещия световен конфликт, като отстранява Адолф Хитлер. В началото нещата потръгват добре, но не за дълго. Друг, още по-ужасяващ враг се показва на хоризонта - Червената армия начело с генералисимус Йосиф Сталин чиято жажда за власт се оказва безкрайна. Неговата цел е покоряването на Европа, а жертвите са без никакво значение. Руската инвазия към стария континент започва безпрецедентно. Това подтиква заплашените от завоюване страни да се съюзът и отблъснат общия враг в леговището му където да го унищожат до корен. Няколкото грешни стратегически хода на Сталин довеждат до пропукване на Руската защита и отварят коридор към Москва. Съюзниците веднага се възползват от предоставената възможност и за броени дни обкръжават столицата. Единственият правилен избор е капитулация, но междувременно лидерът е убит от собствените си подчинени и Русия пада на колене?
20 години по-късно започва действието в Red Alert 2. Новият световен ред е установен отдавна и никой не мисли да го разваля. Победителите от войната са оставили автономията на Русия, но нейното управление се ръководи от генерал Романов, който е поставен на поста си от главнокомандващите на страните победителки. Всяко негово действие е породено от изрични заповеди и неговата роля в управлението на страната е нищожна. Руската промишленост и най-вече военната индустрия е в окаяно състояние. Всяка по-голяма фабрика за оръжие е срината със земята, а High-Tech технологиите просто не съществуват. Хората живеят в мизерия и изкарват само колкото да изхранват семеиствата си, а всеки публичен протест се наказва с груба сила. Страната няма никакви възможности да се изправи отново на крака и да поеме управлението в собствени ръце. Това напълно удоволетворява съюзниците и те остават с гордоста си на победители. Обаче намеренията на Романов са съвсем различни. На него му е омръзнало да изпълнява само заповеди особено при мисълта за великите успехи на предшествениците си и славата която се е разнасяла за родината му. Всъщност неговите коварни планове са започнали от времето когато е заел поста си и сега само замазва очите на съюзниците с това което те искат да виждат. Военната промишленост работи на пълна пара. Заводите всекидневно бълват десетки танкове, пехотата се тренира без никаква почивка, а народът е надъхван в продължение на години. Дясната ръка на Романов - Юри е придобил възможноста да използва ума си върху други живи същества и така да ги контролира. Дори случайното стечение на обстоятелствата помага, защото в Тихия океан са открити няколко екземпляра от огромните митологични същества наречени Сепий, които с помоща на Юри са опитомени и тренирани като машини за убиване. Всичко се подготвя стриктно в продължение на много време, а за предателите няма пощада. Часът на истината наближава с всеки изминал ден?
Моментът настъпва когато една по една защитните системи на САЩ започват безпричинно да се изключват. От Мексико навлиза Руската пехота, която започва да сее смърт. Някои твърдят че собствените им сънародници се присъединили към Червената армия, а други се оплаквали от силно главоболие. Столицата Вашингтон е нападната по земя, въздух и вода. Символът на свободна Америка - статуята на свободата е разрушена, а главният команден щаб на американската армия е изравнен със земята, но инвазията тепърва започва и жертвите ще бъдат милиони?
От тук започва и същинската игра. Може да избирате между двете враждуващи страни като при Руснаците в първите мисии трябва да разрушите стратегически важни обекти, а с американците да забавите и предотвратите нападението след което да изтласкате противника на негова територия. Ако до момента не сте имали работа с нито една игра от поредицата Command & Conquer е добре да се запознаете с тренировачните мисии. При тях ще научите само най-важните и основни похвати, които са необходими за преминаването на първите възложени задачи затова е добре да слушате напътствията, защото могат да се окажат добър ориентир при интерфейса. За разлика от предишните игри всичко е отделено в четири категории като е премахнато досадното скролване нагоре и надолу. Категориите са разделени на сгради, защита, пехота и танкове. Освен премахнатия проблем е налице факта, че успоредно със строенето на някоя сграда може да построите въздушна кула или Prism tower без да спирате предишния строеж. Също така в долната част на екрана има няколко бутона функциониращи като hot keys и значително улесняват играта. В това отношение програмистите са се постарали и труда им е постигнал голям успех, защото основната идея на играта е съсредоточаването върху действията на бойното поле, а не търсенето на бутона за включване на защитата докато базата ви бъде изпепелена от някоя атомна бомба.
Друго интересно хрумване на програмистите е комбинирането на една единица с друга или единица със сграда. Ако случайно при внезапна атака жизнената електроенергия за защитните съоръжения прекъсне може да използвате няколко tesla troopers, които да захранват tesla coil и така съответната кула да заработи. Ако в случая имате нужното електричество и пак поставите tesla troopers в близост до tesla coil, тогава нейния обхват се увеличава значително и придава по-голяма сила на електрическата дъга. Освен всичко това, поставянето на универсална единица като I. F. V. в играта е направо чудестно. Това безобидно камионче е снабдено с анти-въздушни ракети, които едвали биха могли да унищожът един Kirov airship, но когато вътре поставите Таня безобидното камионче се превръща в напаст божия за пехотата, а при поставянето на инжинер имате чисто нов repair vehicle.
С радост мога да съобщя, че rush-овете с танкове нямат никакво светло бъдеще при атаките за разлика от предишната част на играта, където в повечето случаи имаше състезание между двамата противници, кой за по-кратко време ще направи повече танкове. В момента на помощ идват Terror drones, които се закрепват за корпуса на съответната бойна машина и нанасят огромна вреда. Повечето критици казват че състезанието се е пренесло на по-горно ниво като всеки играч гледа да направи колкото се може по-бързо някое супер-оръжие, но тук отново грешат, защото при построяването на сградата около нея се разкрива мъглата и на екрана се появява таймер подсказвайки за времето, което остава докато супер-оръжието (в случая атомна бомба или weather storm) бъде оперативно и готово за използване така, че имате достатъчно време да предотвратите грозящата ви опасност.
В графично отношение engine-a на Tiberian sun е значително олекотен и няма да се насладите на толкова красиви светлинни ефекти при експлозиите. Теренът не е на пластове и бойните единици няма да пропадът в кратери образувани от по-големи експлозии, но никак не си помосляйте, че графиката на играта е лоша, защото един от многото примери опровержаващи тази теза е увеличената разделителна способност до 1024х768. Звуковите ефекти са отлични и придават добра атмосфера на бойното поле без да се натрапват понякога както в Tiberian sun, защото всяка единица има собствен глас и различни реплики. Ако действието се развива някаде в Сибир ще чуете вледеняващият вятър да се просмуква покрай базата ви, а ако сте на някое екзотично място на Хавайските острови ще долавяте шума от разбиващите се вълни в брега или пристана.
Изобщо в Red Alert 2 нагледно са изпълнени всички критерии, които са нужни на една игра да стане суперхит. В случай, че сте фен на реално-времевите стратегии, задължително трябва да пробвате играта? and that's a direct order, Commander.
Doink

Westwood Studios EA Games
|Преглед| |Файлове (downloads)| |Изисквания| |Форум| |IRC|
Последна промяна: Wed, Aug 21, 2002 12:51 Counter/Date/Time
Copyright © 1998-2018 i-Wet ООД. Всички права запазени.

Headoff® е запазена марка на i-Wet ООД.
Не копирайте, не преиздавайте и не фотографирайте под каквато и да е форма без изричното разрешение на i-Wet ООД.
Всички марки, имена на продукти и услуги са търговски марки на съответните им притежатели.