Headoff G.I.
Новини
Въпроси
Feedback
IRC
За новаци
Web hosting
Форум
Групи
Търсене
Сървъри
Статус
Clan Servers
Глас
Играчи
Вход
Регистрация
Търсене
Въпроси
Кланове
Списък
Нов клан
Търсене
Въпроси
Ранглисти
Игри
Поддържани
Гробище
Клубове
Турнири
Предстоящи
История
Файлове
FTP
Търсене
Headoff G.I.
Logo
|Преглед| |Автомобили| |Карти| |Видове игри| |Файлове (downloads)| |Изисквания| |Форум| |IRC|
Общ преглед
Появата на първия Need For Speed беше събитие, което преобърна надолу с главата представата за компютърните ралита. Очакванията, че тази игра ще се окаже някакво подобие на доминиращия тогава Test Drive, се оказаха твърде далеч от истината. Майсторски забърканият коктейл от високи скорости, свръхбързи и суперскъпи автомобили поставиха началото на една поредица, която се превърна в тотален хит. Независимо от липсата на 3D-ускорение, визуалното оформление беше на недостижимо за конкуренцията ниво. След бурния успех напълно очаквано дойде времето на втората част. Тя беше по-късно преиздадена. Благодарение на новите 3D-технологии и масовото разпространение на графичните ускорители, NFS ІІ SE започна да изглежда по начин, напълно поносим дори според днешните стандарти. С Need For Speed III: Hot Pursuit, Electronic Arts сложиха началото на множество промени, които определиха облика на следващите издания. Възможността за сваляне на нови автомобили от Интернет, засилването на екшън-елементите, перфекционизмът във визуалното пресъздаване и издигането на ролята на пътните полицаи превърнаха третата част в истински шедьовър, който според мен остана ненадминат от следващите две части (High Stakes и Porsche Unleashed), поне що се отнася до геймплея. Независимо от всички спекулации и надежди сред феновете, последната игра от поредицата Motor City беше предназначена единствено и само за online-състезания. Не знам какъв беше дълбокият замисъл на EA, но с това свое действие те със сигурност успяха да предизвикат разочарованието на огромен брой верни почитатели на компютърните ралита, които по една или друга причина не могат да вземат участие в гонките с американските зверове на четири колела. Все пак да платиш веднъж, за да си купиш играта, е поносимо (дори желателно за заглавие от този калибър), но след това да продължиш да "снасяш" всеки месец по $10 вече прекрачва границата на търпимото.

Electronic Arts никога не са имали претенциите и желанието да правят свръхреалистично рали. Още със своето раждане Need For Speed е категорично аркадно ориентирана и в това е нейната най-силна страна. Надявам се, че независимо от претенциите на производителите на някои игри (TOCA, Colin McRae Rally и други), не се поддавате на заблудата и не мислите, че дори най-перфектният опит за симулация има нещо общо с истинското шофиране. Екшън, динамика, високи скорости и трескави преследвания Това е същността на Hot Pursuit 2. Тук няма да се наложи да правите безумни и нелепи настройки на автомобилите, няма да е необходимо прецизно да изчислявате особеностите на трасето, да влизате в бокса за презареждане и смяна на гумите или пък да треперите при всяка капка дъжд. Единственото, което се очаква от вас е майсторско управление, любов към безумните скорости и страстно желание да победите.

Вместо да се опитват да правят невъзможни неща, хората от Electronic Arts подходиха с голяма доза реализъм. Смело може да се каже, че името Need For Speed се превърна в еталон за качествено визуално оформление в жанра. Това, което беше отличителна черта на поредицата, тук е достигнало своето върховно постижение. Дизайнът и графичното пресъздаване на трасетата е феноменално Тропическите пейзажи се редуват със средиземноморски пейзажи, а красивите планини и горските терени са пресъздадени по невероятно красив начин. В определени моменти може да се сблъскате с гледки, които поразяват с великолепието си и трудно могат да бъдат срещнати в други игри. Едва ли ще останете разочаровани от начина, по който изглеждат колите. Те са изпипани с невероятно усещане за детайла. В тях няма спомен от ръбати форми. Всичко е заоблено и пресъздадено колкото може по-близко до оригинала. Свежи като идея, но не особено добри като реализация са така наречените Jump Camera и 360 Camera. Наистина, твърде атрактивно е да гледате най-красивите моменти от играта на забавен кадър, но не и когато това се случва точно в най-напрегнатия момент от надпреварата.

Звукът е другият приятен момент в играта. Музиката е динамична и е в пълен унисон с трескавата надпревара. Сред изпълнителите могат да се споменат имената на Bush, Course Of Nature, Rush, Matt Ragan и други. Ревът на двигателите, свиренето на гумите, трясъкът при сблъсъците, воят на полицейските сирени, грохотът на реещите се във въздуха и стремглаво налитащи хеликоптери са изпълнени по начин, който определено си струва да бъде чут и изживян. За постигането на максимален реализъм производителите са записвали истинския звук на двигателите на супер-автомобилите. В каква степен след обработката той е близък до оригиналния, е трудно да се каже, но крайният резултат респектира. За да почувствате истинското удоволствие от чудесния и качествен звук, приличната звукова карта и достатъчният брой озвучителни тела са абсолютно задължителни. За съжаление всичко това си има своята цена. Системните изисквания, посочени от EA, са напълно прилични, но ако искате да почувствате и да се насладите на истинската прелест на играта, ще ви трябва доста по-солидна конфигурация.

Доброто аудио- и видео-оформление са нещата, които така или иначе бяха нещо очаквано и едва ли ще изненадат верните почитатели на поредицата. Те играят несъмнено важна роля, но при всяко положение основното достойнство на Need For Speed е в геймплея. Според Еlectronic Arts Hot Pursuit 2 е духовен наследник на появилата се през 1998-ма година NFS III. Наистина, всеки, който е опитвал легендарния Hot Pursuit, ще почувства подобна тръпка и в актуалното продължение. Колите както винаги са обект на особен интерес. Те са повече от 20 на брой. Радващо е, че отново присъстват уникалните творения на автомобилната индустрия като McLaren F1, Mercedеs CLK GTR, Porsche Carrera GT и култовите модели на Lamborghini и Ferrari. Неприятен момент в това отношение е малкият брой достъпни коли от самото начало. Те са заключени, а ключът за тях се добива чрез печелене на състезания и трупане на точки. Подборът на колите за HP2 не е случаен. Той е резултат от дълго проучване на предпочитанията на феновете, което обаче май не е дало нужния резултат. Учудва липсата на някои стойностни японски и корейски коли. В същото време тук ще срещнете нелепата австралийска модификация на Ford или пък нескопосания Lotus Elise. Все пак не бива да се забравя, че в сайта на играта скоро ще бъдат пуснати допълнителни автомобили, за които все още не се знае почти нищо. Пътните ченгета също са оборудвани с достатъчно бързи и атрактивни возила. Като средство за възпиране на побеснелите шофьори, те имат на разположение Ford Mustang Cobra, Dodge Viper, Lamborghini Murcielago и Diablo, Ford Crown Victoria, TS 50, Chevrolet Corvette Z06, Porsche 911 Turbo, HSV GTS Coupe и BMW M5.

Управлението е както при всички Need For Speed-игри. То е абсолютно елементарно и не би предизвикало затруднения дори за тези, които никога не са се пробвали във виртуалните ралита. Контролът с клавиатурата е достатъчно прецизен, но ако искате да усетите нещо по-истинско, е добре да разполагате със свестен волан. Изкуственият интелект на виртуалните противници е добре изпипан, но не мога да кажа същото за пътните полицаи. Струва ми се, че за разлика от предишните игри, когато те бяха абсолютно безкомпромисни, сега действат доста по-кротко и далеч по-неефективно. Не бива да се учудвате, ако ви преследват три коли и въпреки подкрепата от въздуха, всички опити да бъдете спрян се провалят непрекъснато и то без да влагате кой знае какви усилия в схватката. Лично за мен това намаляване на агресивността на ченгетата е съществен недостатък на играта. Иначе полицаите разполагат с целия познат арсенал, обогатен със забавни нововъведения като варели със знак за радиация, спускани от хеликоптер. Игровите варианти в Need For Speed: Hot Pursuit 2 със сигурност ще задоволят претенциите на всички, които обичат тази поредица. В Quick Race В Championship и Hot Pursuit ще откриете множество предизвикателства, с които ако успеете да се справите, ще получите разнообразни бонуси. Като единични стартове можете да се насладите на остроумни хрумвания като Be the Cop, Lap Knockout, Free Run, Tournament и Single Race. Най-голям интерес и любопитство съвсем заслужено предизвикват Multiplayer-игрите срещу реални противници. Верни на традицията EA са вложили доста усилия в това направление. За моя най-голяма радост конзолната измислица Splitscreen липсва. Мултиплейърът в Hot Pursuit се изразява в игра в локална мрежа, директна игра за двама съперници през Интернет и мащабно състезание през глобалната мрежа.
Владо Георгиев, PC Club
Electronic Arts
|Преглед| |Автомобили| |Карти| |Видове игри| |Файлове (downloads)| |Изисквания| |Форум| |IRC|
Последна промяна: Thu, Nov 28, 2002 16:41 Counter/Date/Time
Copyright © 1998-2018 i-Wet ООД. Всички права запазени.

Headoff® е запазена марка на i-Wet ООД.
Не копирайте, не преиздавайте и не фотографирайте под каквато и да е форма без изричното разрешение на i-Wet ООД.
Всички марки, имена на продукти и услуги са търговски марки на съответните им притежатели.