Headoff G.I.
Новини
Въпроси
Feedback
IRC
За новаци
Web hosting
Форум
Групи
Търсене
Сървъри
Статус
Clan Servers
Глас
Играчи
Вход
Регистрация
Търсене
Въпроси
Кланове
Списък
Нов клан
Търсене
Въпроси
Ранглисти
Игри
Поддържани
Гробище
Клубове
Турнири
Предстоящи
История
Файлове
FTP
Търсене
Headoff G.I.
Logo
|Сървъри| |Мрежова игра| |Преглед| |Оръжия| |Врагове| |Предмети| |DMC| |Файлове (downloads)| |Изисквания| |Кодове (cheats)| |Форум| |IRC|
Общ преглед
Ако цените работата и съня си не посягайте към тази игра. Всичко, което сте дочули всичко, на което сте се надявали вече е реалност. Half-Life, дългоочакваният хит на Valve Software, е не само една от най-добрите игри за тази година. Това е една от най-добрите игри на всички времена. Half-Life демонстрира брилянтно качество още от момента, в който стартирате играта. Вместо обичайните бледи и неубедителни начални кадри, които рядко имат нещо общо с играта, която следва (спомнете си Quake II), тук Вие се потапяте в света на играта още от първата секунда. И което е по-важно, усещането за реалност не Ви напуска до самия финал.
Half-Life е 3D игра от първо лице, която съчетава в себе си напрегнатото действие характерно за такива легендарни игри като Doom и богата сюжетна линия изградена в традициите на Стивън Кинг. Комбинирайки елементите на екшън, драма и приключение със зашеметяваща технология екипът на Valve създаде зловещ и реалистичен свят, в който играчът трябва да мисли бързо и да действа светкавично, за да оцелее.
Спецификата на играта се определя от липсата на нива поне във вида, в който сме свикнали да ги наблюдаваме. Играта представлява непрекъснат поток от епизоди, които се зареждат на порции докато играете, като Ви спестяват отегчителното изчакване. От естетична гледна точка играта представлява поредица от визуални сегменти, всеки от които е различен от предишния и предлага различни предизвикателства и препятствия. В епизода "On a Rail" ще трябвва да избегнете серия от заплахи, като в същото време сте заети да управлявате влак; в "Apprehension" ще Ви се наложи да плувате из наводнени стаи, като се постараете да не се удавите или да бъдете излапан от гигантската риба, която се мотае наоколо; в "Surface Tension", може би най-доброто ниво в играта, ще трябва да се справите с цяла армия от възмутително интелигентни лоши момчета, придвижвайки се през серия от открити местности. Едно е сигурно, благодарение на пипнатия дизайн на играта няма опасност да Ви споходи чувството, че правите два пъти едно и също нещо.
Друго безспорно достойнство на Half-Life е повишаващата адреналина атмосфера на ужас, която не Ви оставя да си поемете дъх от първата до последната минута. Главната заслуга за тази задушевна атмосфера се пада, разбира се, на зловещата колекция от примляскващи лакомо пришълци от друго измерение. В тази компания от гротескни фигури можем да изтъкнем чаровници като: Houndeyes - хлипащи безглави зверове, които изхвърлят разрушителна шок вълна срещу Вас; Barnacles, които се преструват на висящи от тавана въжета и са в състояние да Ви изсмучат до последната капчица кръв за отрицателно време, ако разбира се, сте имали неблагоразумието да се приближите твърде много; Bullsquids, чийто любим спорт е плюене на сода каустик на дълги разстояния. Правилото, което обаче се спазва твърдо в тази игра е, че най-плашещите чудовища са всъщност най-скромните като размери и външност. Говорим за тези адски Headcrabs. Въпреки, че щетите, които могат да причинят са минимални и е лесно да бъдат убити те са една непрекъсната заплаха и всеки път, когато някой от тях Ви скочи иззад някой ъгъл изкарването на акъла Ви е гарантирано.
Гостите от друго измерение са страшнички, но и враговете от собствената Ви раса не са за пренебрегване. Командосите и убийците с техника на ninja демонстрират забележително ниво на интелигентност. Докато идеята на повечето игри за брилянтен интелект е просто чудовище, на което му стига умът да Ви последва през вратата, лошите момчета в Half-Life действат с маниер, който е плашещо реалистичен. Те няма да Ви последват през вратата - те просто ще метнат няколко гранати към мястото, където се криете и с това ще се приключи.
Оръжието, амунициите и предметите, зареждащи ви със здраве са подчинени на същия стремеж към правдоподобност. Едва ли ще Ви се случи да попаднете на предмет, който просто си се мотае насам-натам като някакъв дар небесен. Valve са се постарали доста, за да оправдаят логически появата на обичайните елементи, осигуряващи здраве и защита. Защитното облекло на Freeman е от типа употребяван от учените участващи в опасни експерименти. За да възстановите здравето си и енергията на бронята си трябва да заредите на специални станции, които почти винаги са разположени на логически места. Обикновенно в близост до области, където ще трябва да се свърши някоя опасна работа. Оръжията и амунициите се взимат от специални шкафове или от труповете на убитите гардове и войници. Дори експерименталните оръжия си имат своето логично място - в отдела за нови разработки на оръжия. И по-късно, когато напуснете територията на изследователския комплекс запасите от боеприпаси и пакети за първа помощ обяснимо намаляват.
В заключение може да се каже, че това, което допринася за неоспоримото качество на Half-Life е преди всичко изключителното внимание към детайлите. Има сцени от играта, за които ще си умирате от желание да ги разкажете на приятелите си. Също както когато сте гледали някой страхотен филм на ужасите. Ще има сцени, които ще си спомняте години наред. Просто приемете, че това е играта на сезона и ако наистина се интересувате поне малко от игри не бихте искали да пропуснете точно тази.
Хронология на събитията
Godon Freeman е името на героя, чиято самоличност Вие приемате в тази игра. Жителят на Seattle, Washington, Gordon Freeman още от ранна възраст показва необичайно висок интерес към квантовата физика и теорията на относителността. Негови кумири са Einstein, Hawking и Feynman. В края на 90-те години Gordon е слушател в университета в Innsbruck където става свидетел на серия експерименти в областта на телепортацията проведени от Института по Експериментална физика. През 1999 г. Gordon получава докторска степен и се посвещава на научна работа. Не след дълго обаче, разочарован от мудността и оскъдното финансиране на академичните изследвания и преследвайки своята отдавнашна мечта, Gordon зарязва научния институт, където работи и се насочва към частната индустрия.
Професор Alex Kleiner, при когото Gordon някога е учил, оглавява частен изследователски проект провеждан в изоставената ракетна база Black Mesa в New Mexico. Професор Kleiner се нуждае от сътрудници и така Gordon попада в лабораториите Black Mesa. Проектът, в който Вие участвате е строго секретен и информацията, до която Вие имате достъп е крайно ограничена. Всяка сутрин напускате общежитията обитавани от персонала, качвате се на влака, който Ви отвежда до работното място, там обличате специално предпазно облекло и влизате в камерата за тестове. Следват осем часа, през които Вие провеждате тестове на всевъзможни странни устройства, които са доставени при Вас от някоя безименна част на комплекса Black Mesa.
Но тази сутрин е съвсем различна. Тази сутрин Вашата лаборатория се превръща в най-важното място на земята - нещо наистина нередно се случва около Вас. Може би това е саботаж, може би е авария... Каквато и да е причината, но реалността наистина се разпада. В един момент Вие просто си вършите работата и натискате копчетата, следващотото нещо, което осъзнавате е, че сте се втренчили в един чужд свят. Някакво огромно същество с твърде много ръце отхапва част от лицето на колегата Ви. Следва екплозия на неземна светлина и после всичко потъва в мрак. Катастрофа. Виещи сирени. Човешки писъци. И накъдето и да се обърнете умират хора - изядени. Чудовищата са навсякъде. Чудовища е единствената подходяща дума за тези създания. Вие се насочвате към повърхността, но обичайните маршрути са непроходими - разрушени от катастрофата, бъкащи от headcrabs, houndeyes и все по-големи и по-гладни същества изпълзели от друго измерение. Вие си осигурявате помощта на травмираните учени и щастливите от възможността да стрелят гардове, за да си проправите път през зоните с повишена сигурност. За да се доберете до повърхността ще Ви се наложи да се прокрадвате и да си проправяте с бой път през разрушени ракетни силози и кафенета от времето на студената война, през тъмни вентилационни шахти и подземни железопътни линии.
И когато най-сетне успеете да преминете през целия този кошмар и да се доберете до повърхността, Ви чака изненадка. ЦРУ е изпратило цял отбор "чистачи", за да премахнат всеки, който би могъл да знае твърде много. А Вие се вписвате прекрасно в тази категория. И още една дребна подробност. Правителствените чиновници възнамеряват да взривят базата без да знаят, че тя е натъпкана до горе с термоядрено оръжие. Ако Вие не сте достатъчно бърз, верижната реакция може да предизвика взрив достатъчен да помете половината Съединени Щати. Да спасите света? Е, може би? Но това не е приоритет от особена важност сравнен с необходимостта да спасите собствената си кожа.
maya_the_bee, Headoff

Valve Sierra Studios
|Сървъри| |Мрежова игра| |Преглед| |Оръжия| |Врагове| |Предмети| |DMC| |Файлове (downloads)| |Изисквания| |Кодове (cheats)| |Форум| |IRC|
Последна промяна: Mon, Apr 22, 2002 18:57 Counter/Date/Time
Copyright © 1998-2021 i-Wet ООД. Всички права запазени.

Headoff® е запазена марка на i-Wet ООД.
Не копирайте, не преиздавайте и не фотографирайте под каквато и да е форма без изричното разрешение на i-Wet ООД.
Всички марки, имена на продукти и услуги са търговски марки на съответните им притежатели.